maandag 22 oktober 2007

De Elevator Pitch…


Iedereen die ook maar iets te maken heeft met netwerken of die het zelf al wel eens gedaan heeft, heeft het over de elevator pitch, het korte gesprekje waarin je binnen een paar tellen de wezenlijke activiteiten kunt vertellen van je bezigheden.

Volg het onderstaande model en je komt tot een goed resultaat.


  1. De naam van het bedrijf en je eigen (voor)naam
    Ik werk voor………. en heet............
  2. Vertel niet wat je doet of maakt!
    Vertel wél wat het effect is van dat wat je doet of maakt, ‘’We besparen zoveel voor onze klanten,’’
  3. Sluit af met de memory-hook! de slogan van je bedrijf!

  4. Memory-Hooks – ze blijven plakken, gegarandeerd. Kijk voor zéér bekende slogans op : http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandstalige_reclameslogans.

Doe je best en verzin er een voor jezelf, of vraag anderen je er bij te helpen.

Oefen er mee, net zo lang totdat hij ''zit''. Je zult er zóveel plezier van hebben, bij allerhande gelegenheden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten