woensdag 17 oktober 2007

Het stimuleren van mond tot mond reclame is een trend in marketingland.

Mond tot mond-reclame speelt grote rol, bij sommige producten en diensten.Welke producten lenen zich hier nu goed voor? Research International vroeg aan bijna 200 Nederlanders over welke producten ze zich graag laten informeren door vrienden en bekenden. In het zomernummer van het Tijdschrift voor Marketing staan de belangrijkste resultaten, hier geven we de volledige tabellen. http://www.marketing-online.nl/nieuws/moduleitem45706.html.

Dr. Ivan Misner, de amerikaanse expert op het gebied van mond tot mond (word of mouth) reclame hamert er op dat het van belang is een vertegenwoordiger uit elke genoemde artikel of dienstengroep in je eigen netwerk te hebben. Het aantal referrals wat er dan over tafel kan gaan, grenst aan ongelooflijke aantallen gepaard gaande met even zo hoge omzetten.

Dr. Misner is oprichter van BNI, Business Network International, welke ook in Nederland actief is met netwerk groepen.

1 opmerking:

  1. Tja de nederlandse consument gelooft toch eerder de buurman dan mooie verkooppraatjes!

    BeantwoordenVerwijderen