zaterdag 6 oktober 2007

Leads en gekwalificeerde Leads

Op een blog las ik
"'Je hebt leads en leads
Een gekwalificeerde lead is de droom van iedere verkoper. Maar wat is dat eigenlijk, een gekwalificeerde lead? Het is duidelijk dat de ene lead de andere niet is. Zo is de klant soms helemaal niet zo geïnteresseerd als het aanvankelijk leek, of is de klant juist wel reuze geïnteresseerd, maar koopt hij uiteindelijk toch niet, al onze demo’s en presentaties ten spijt. '''

Ik hou er niet van om op basis van leads energie te spenderen.
Ooit heb ik weleens meegedaan met een zeer ludieke actie waarbij een aantal dames met een foto annex presentatieboek waarin een aantal bedrijven zaten, bij andere ondernemers op bezoek gingen en op basis van het presentatie-boek de betreffende ondernemer peilden of hij wellicht geinteresseerd zou kunnen zijn in het betreffende product, bedrijf of dienst. De ondernemer knikte dan veelal van ja, de dame maakte een notitie en had het idee een ''lead'' gescoord te hebben die werd doorgegeven aan de geabboneerde ondernemer uit het presentatie boek die er ook vrolijk van werd, totdat hij probeerde de ''Lead'' verder uit te gaan werken. Er was helemaal geen sprake van interesse in het product, bedrijf of dienst. Nou ja, wellicht in de verre toekomst....... . Kortom het verhaal wat boven reeds omschreven werd.

Geef mij dan toch maar liever de ouderwetse Referral. Daar kunnen we wat mee.!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten