woensdag 7 november 2007

De Mackay 66

Een van de drempels waar ik zelf maar met moeite over heen kom is dat ik absoluut niet goed ben in ''smalltalk''. Het over koetjes en kalfjes praten is erg moeilijk voor mij en babbelen kan ik al helemaal niet. Ik ben meer van het type'' als ik niets te zeggen heb, dan zwijg ik liever''

Toch zijn er voldoende onderwerpen om over te praten als je het niet direct wilt hebben over ''het werk'', onderwerpen waardoor je je klant, zelfs je partner beter leert kennen, maar waardoor je ook een ''sociaal vaardiger'' mens zult worden in het algemeen.

Kijk eens naar de Mackay 66. Ik heb het in dit blog eerder aangehaald. Het is een lijst van 66 onderwerpen welke je van de klant of partner zou moeten kennen. Een ideaal aanknopingspunt bij het zoeken naar gespreksonderwerpen bij netwerkbijeenkomsten. Klik op de titel van dit artikel en je bent op de goede weg. Tenzij je het van nature hebt.......

1 opmerking:

  1. small talk voor een xl resultaat
    ik geloof erin

    kijken en luisteren
    de ander in de "hoofdrol"

    aspecten die aanvankelijk zonder belang lijken
    blijken van waarde

    BeantwoordenVerwijderen