vrijdag 14 december 2007

Iedereen in mijn Netwerk is even belangrijk!

Iedereen in mijn netwerk is even belangrijk en ik behandel ze gelijk. Toch?? Niet dan??
Om de drommel niet. Ik behandel niet iedereen in mijn klantenkring of in mijn network gelijk. De keuze waar ik zélf zal gaan inkopen is voor mij duidelijk: Bij iemand die al jarenlang klant is bij mij, nooit gehoor heeft gegeven aan mijn uitnodigingen tot netwerken en mij evenmin ooit verder heeft aanbevolen óf bij iemand die nog géén klant is, maar wel een link op zijn website heeft gezet, waardoor ik een andere nieuwe klant heb gekregen.
Nog even afgezien van de bedragen welke er mee gemoeid zullen zijn, zal ik mijn inkopen gaan doen bij degene die de link naar mijn website heeft geplaatst. Die ondernemer geeft blijk een netwerker te zijn, éérst iets voor een ander te willen doen. Er zal ongetwijfeld van daaruit véél meer mijn kant uitkomen. Mocht de vaste klant bezwaar maken dat ik niet meer bij hem inkoop, dan kan ik hem dat altijd nog uitleggen. Hoogst vermoedelijk heeft hij het niet eens in de gaten.

Bekijk op die manier natuurlijk ook het bestand aan leveranciers. Welke leveranciers kénnen uw bedrijf, weten wat u doet en willen u aanbevelen bij anderen in hún netwerken??
Probeer daarom regelmatig vast te stellen welke van uw klanten en leveranciers de meeste kans op continue omzet in de zin van hun eigen omzet plus de uit hún netwerk te genereren omzet leveren. Een ‘’betere’’ behandeling van dat soort relaties welke die kansen het meeste bieden met hun mond tot mondreclame spreekt dan toch vanzelf. Ja toch??

Jos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten