Wat is juist: mond-op-mondreclame of mond-tot-mondreclame?
Mond-tot-mondreclame is juist; het gaat om reclame die van mond tot mond gaat. De verwarring ontstaat door mond-op-mondbeademing. Hier is het voorzetsel op wél terecht gebruikt: doordat een hulpverlener zijn mond op die van het slachtoffer houdt, kan hij het slachtoffer beademen.
Overigens komt mond-op-mondreclame zo vaak voor dat Wolters' Koenen (1996) het vermeldt als variant van mond-tot-mondreclame en mondreclame. Wie kritiek wil vermijden, kan echter nog steeds het best voor mond-tot-mondreclame kiezen.
Bron:www.onzetaal.nl/
Mensen met een gerespecteerde opinie beïnvloeden het gedrag van anderen en moedigen hen aan nieuwe producten of diensten uit te proberen op grond van hun eerdere eigen positieve ervaringen óf op grond van ervaringen van derden die zij vertrouwen.
woensdag 24 oktober 2007
Marketing hoeft niet duur te zijn: zeven low budget tips
Ook met weinig geld kunt u uw onderneming goed promoten
Klik op de titel van deze bijdrage en lees het artikel met reacties.
Klik op de titel van deze bijdrage en lees het artikel met reacties.
Labels:
mond tot mond,
netwerken,
reclame,
referral
Abonneren op:
Posts (Atom)