dinsdag 6 mei 2008

Glaspunt - klantenservice met een keerzijde

Op de website van Glas.nl heb ik het betreffende contact formulier als volgt ingevuld:


Proficiat met jullie geweldig bedrijf. Gisteren zag ik een auto van jullie rijden, Mercedes Sprint, keurig gewassen. Niets op aan te merken. Het kenteken was de 60-VDX-2 en ik zag hem tussen de middag op de A27/A28. Wat mij opviel was dat de chauffeur met van alles bezig was, behalve met het autorijden en ieder geval niet met het besturen van het visitekaartje van het bedrijf. Waar honderd reed hij harder. Dan weer zachter dan 80 waar toegestaan om vervolgens weer harder dan toegestaan op bumpers te gaan kleven. Bij de oprit op de A27, vanaf de A 28 onmiddellijk de linkerbaan op en zeer hinderlijk en dicht op de voorganger. (Dat was dus ik!) Uiteindelijk verliet hij de autoweg bij het tankstation Nieuwegein, om dwars door het tankeiland naar de parkeerplaats te rijden.

De chauffeur deed het niet uit opzet of hufterigheid. Hij wist gewoonweg niet dat hij niet in zijn eigen privé auto zat, maar in het visitekaartje van het bedrijf, een schitterende Mercedes Sprinter, in wel héél opvallende kleuren en mét héél opvallende lading aan de zijkant. Glas.
Plus dat het gisteren geen goede dag was in het verkeer, met dodelijke ongeval door niet voldoende afstand houden !

Hartelijke groet
Jos Essers
P.S. Meestal zet ik dit soort berichten ook op mijn weblog http://www.manifoldplus.blogspot.com,

Totdat ik op hun website las, waar de betreffende chauffeur dan wél mee bezig was, als hij al niet aan het autorijden was. Een indrukwekkend staaltje van klantendienstbaarheid.

Wetenswaardigheden Glashandel Utrecht:
Hoe kan het dat onze glashandel u zo snel kan helpen in Utrecht ?
Wilt u weten hoe het kan dat we zo snel bij u ter plaatse kunnen zijn? We leggen het u graag uit.
U belt onze glashandel: Uw melding wordt aangenomen door onze servicemedewerker. Die persoon stelt aan de hand van een vastgesteld script een aantal gerichte vragen. De antwoorden hierop, tezamen met uw n.a.w.- gegevens, worden direct in ons orderpakket geschreven. Met een druk op de knop bepaalt ons systeem, met behulp van het voertuigvolgsysteem, welke montagewagen het dichtst in de buurt van Utrecht zit en of de glaszetter beschikbaar is. Ondertussen kan de servicemedewerker alweer de volgende schademelding registreren.
De melding wordt nu door de software omgezet van tekst naar spraak, onze zgn. text-to-speech software. De glaszetter ontvangt de gesproken melding op zijn mobiele telefoon en bij acceptatie krijgt hij direct een sms-bericht met de benodigde gegevens. Hij laadt uw adresgegevens in het navigatiesysteem en laat zich de weg wijzen. Het gehele traject wat zojuist is beschreven duurt nog geen 3 minuten!
Bij u aangekomen vult de glaszetter de maat en samenstelling van de ruit via een PDA of MDA in op zijn persoonlijke website waar de melding al aan hem was toebedeeld bij acceptatie.
Nadat de glaszetter een noodvoorziening of de originele beglazing heeft gemonteerd (Glaspunt levert alle soorten glas en aanverwante artikelen zoals bijvoorbeeld ventilatieroosters, van alle fabrikanten) kunt u een digitale handtekening zetten en ontvangt u een kopie van de opdrachtbon per fax of e-mail. Ook dit gebeurt geheel automatisch.
Het voertuigvolgsysteem heeft ook een corrigerende werking. Iedere ochtend controleert de planner of de aanrijdtijden die zijn afgesproken, met bijvoorbeeld Meldkamers van Politie, bewakingsbedrijven of verzekeraars, ook zijn gehaald. Op deze manier blijft iedereen scherp en kunnen we nakomen wat we beloven.

Tot zover het verhaal van Glas.nl Een geweldige vorm van dienstverlening. Maar zorgt glas.nl er ook voor dat de betreffende chauffeur en andere mede weggebruikers ’s avonds ook weer veilig thuis komen?? Met andere woorden, ondanks, dankzij of dóór alle techniek blijft auto rijden in de buurt van een van de drukste knooppunten van Nederland een erg gewaagde onderneming. Zorg dan dat je chauffeurs in ieder geval de opleiding krijgen en beseffen waar ze mee bezig zijn. De huisartsendiensten hebben het geleerd en geven het goede voorbeeld. De huisarts van dienst gaat op stap en láát zich rijden, door een professionele ambulance-chauffeur. Dus of geef de glaszetter een opleiding als chauffeur, of laat hem glas zetten en zijn administratie doen en orders noteren en laat iemand anders rijden!

2 opmerkingen:

  1. Waar doen ze het van?

    Lees onze klacht

    In de nacht is er een ruit vernield.
    Op advies van de polite hebben we kontakt opgenomen met de firma Glaspunt voor een noodvoorziening en het plaatsen van een nieuwe ruit.

    Na plaatsing van de ruit onvingen wij een rekening die drie keer zo hoog is als gangbaar
    Er is geen prijs noch een orderbevestiging aan mij gedaan

    Het lijkt mij niet juist dat de politie commerciele bedrijven aanbeveeld, in een noodsituatie,
    die zich bezig houden met oplichtings praktijken.

    Juist in een noodsitatie is men geneigd niet goed te informeren over de prijs en dergelijke en is men al blij dat er iets gebeurd.

    Helaas is de polite die nacht zelf niet gekomen om eventuele dadersporen op te nemen

    De gelaatste dubbele ruit is 2 m2 op de begane grond aan de voorzijde van een huis
    het plaatsen duurde korter dan een half uur.

    de gangbare prijs hier voor is tussen de 160 euro en de 200 euro
    ( deze prijs is het resultaat van diverse prijsopgaven )
    3 jaar geleden lieten wij het gehele juist van nieuwe ruiten voorzien totaal 10 m2 voor 900 euro
    Het gefactureerde bedrag voor de ruit was 600 euro (enkel voor de ruit
    Het plaatsen van een noodvoorziening was meer dan 200 euro ( ook nogal hoog)

    het totale factuur bedrag inc BTW was meer dan 1027,62 euro

    Het bedrijf maakt misbruik van naam van de Politie , en de politie raad ons dit bedrijf aan

    De firma Glaspunt maakt op zijn site reclame met het feit dat ze samen werkt met de politie
    zie www.glas.nl links onder aan de pagina

    Wij zullen de firma Glas punt het gangbare bedrag voor de ruit betalen en laten en desnoods op een rechtszaak aankomen

    Op de Site van de firma Glaspunt staat vermeld dat in duizenden gevallen via de Politie dit bedrijf wordt ingeschakeld. Ze beschikt over een Landelijk netwerk.

    Worden in al die gevallen dit soort woeker rekeningen verstuiurd ?

    Het lijkt mij onjuist dat de Polite dergelijke comerciele conecties heeft, en mensen in nood berijven aanbeveeld waarvan gezecht kan worden dat de praktijken het karakter van oplichting hebben.

    Bovendien:
    Door het niet aanwezig zijn van de Politie die nacht terplaatse hebben wij en de buren ons deze nacht zeer onveilig gevoeld en lijkt het ons onjuist dat een commercieel glasbedrijf de rol van de politie overneemt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de nacht van oud op nieuw 2013 is bij ons ingebroken. Ook op advies van de Politie Glaspunt gebeld voor het aanbrengen van een noodvoorzieningen. Na het aanbrengen van de noodvoorziening werd aan ons het aanbod gedaan de ruit in onze schuifpui te vervangen. Daarbij heb ik aangegeven dat het niet zo mag zijn dat als blijkt dat de pui vervangen moet worden als nog geleverd moet worden.
    De monteur heeft dit niet op de bon geschreven. De volgende dag werd ik al gebeld dat binnen een week het glas geleverd kon worden. Dezelfde middag kwam een deskundige van de verzekeraar langs die aangaf dat glasvervanging niet mogelijk was maar dat de pui vervangen moest worden. Glaspunt echter weigert de opdracht in te trekken en wil toch leveren. Glaspunt geeft aan dat ik zelf getekend heb voor de opdracht, dat ik er op terugkom is mijn probleem. Ik geef aan dat ik tenminste deskundig advies had verwacht van de monteur en dat hij niet voor de sale had moeten gaan maar voor advies wat te doen of niet te doen. Feit is dat ik met veiligheidsglas kom te zitten dat in een kapotte pui moet worden gezet die toch vervangen moet worden. Glaspunt doet daarnaast zeer moeilijk als het gaat om een offerte en zegt dat het toch niet nodig is omdat ik toch al getekend heb. Als ik aangeef dat ik het voor de verzekering nodig heb wordt gezegd dat dit belachelijk is omdat: "wij dat altijd zo doen meneer". Ik vind het jammer dat Glaspunt misbruik maakt van de toch al benarde positie waarin mensen verkeren na een zeer ingrijpende inbraak. Daarnaast neem ik de politie kwalijk dat zij mij dit bedrijf aanraden met daaraan verbonden alle noodzakelijk kwaad terwijl ze eigenlijk boven de situatie moeten staan en mij moeten adviseren mijn verzekeraar te bellen. Schande en foei. Ook ik laat het er niet bij zitten en zal het zeker melden bij de consumenten bond, Kassa, etc. Feit is dat ik het moet betalen en dat van enige coulance je bij dit bedrijf niet hoeft te zijn. Een en al oplichters.

    BeantwoordenVerwijderen