maandag 3 maart 2008

Zorg dat de mensen iets hebben om over te spreken......

Het bouwen aan je ''permission-based'' email-lijst is een van de beste manieren om het maximale rendement uit je email-marketing inspanningen te halen. Je wilt natuurlijk alle gelegenheid te baat nemen om met je klanten of leden te communiceren, zodat zij weer wat hebben om over te praten... Over jou natúúrlijk. Geef hen daarom ruimschoots de gelegenheid om op jouw email-lijst te komen.

Hulpmiddelen bij het uitbreiden en beheren van je email-lijst:

Een ''aanmeld'' hokje op je website

A "Send Page to Friend" link op je website

Een speciaal hulpmiddel welk bezoekers in staat stellen om je emailbericht door te sturen met een persoonlijke noot voor hún vrienden.

Best Practice: Verzamel emailadressen altijd en overal waar je maar kunt.

Maak er een gewoonte van om email-adressen te verzamelen om ze toe te voegen aan je lijst, maar onthoud dat je een ''permission-based'' lijst opbouwt, hetgeen betekent dat iemand wél toestemming moet geven vóór dat ze toegevoegd worden aan de lijst. Hier wat tips om je lijst te doen groeien:

-Leg een ''aanmeld-formulier'' op je werkplek, bij je stand, aan je receptie;

-Train je collegae en medewerkers email-adressen en toestemmingen te verzamelen bij elk contact wat ze maken;

-Verzamel adressen op beurzen en evenementen at tradeshows and events

-Verzamel visitekaartjes van mensen die méér informatie vragen

-Vraag simpelweg of je mensen op de mailinglijst mag zetten

Maar de belangrijkste tip is en blijft:

Doe wat je belooft hebt te doen. Stuur dan ook die email-nieuwsbrief rond en zorg dat als ze over je praten, dat in positieve zin zal zijn!
Jos