donderdag 6 maart 2008

Oei! of hoe gaan we met onze contacten om..

Slecht beheer contactgegevens kost bedrijven veel geld
Adformatie (28-02-08)

Nederlandse bedrijven gaan ervan uit dat de schade als gevolg van gebrekkig beheer van contactgegevens naar schatting 11% van de omzet bedraagt. Dit komt naar voren uit een wereldwijd onderzoek van Qas, een dochteronderneming van Experian. Slechts 46% van de bedrijven heeft een duidelijke strategie op dit gebied. Ook blijkt een ruime meerderheid niet aan de wettelijke regelgeving te voldoen. Nederland komt in het onderzoek zelfs als slechtste naar voren.

Hoewel 96% van de bedrijven ervan overtuigd is dat slecht beheer van contactgegevens geld kost, controleert ruim een derde op geen enkele manier de informatie die ze van derden krijgen. Dit leidt ertoe dat potentiële klanten niet te bereiken zijn of lastig worden gevallen met verkeerd geadresseerde post.

Overigens lijkt er wel sprake te zijn van een toenemend bewustzijn van de gevolgen van inconsequent databeheer. Was in 2005 slechts 25% zich hiervan bewust, nu is dat gestegen tot 46%. Verder hebben veel bedrijven betere instrumenten ontwikkeld om dit effectief te meten. Toch geeft 48% aan geen idee te hebben hoeveel geld er verspild wordt.

Bron:Adformatie (28-02-08) via MDweekly-marketing