maandag 2 maart 2009

Ze zeggen

"Ze zeggen dat we de schoonste zijn" las ik vanmiddag op een bestelauto in het centrum van Enschede. Schoonmaakbedrijf Klaas Harms uit Vroomshoop. Ze zeggen dat we de schoonste zijn. Wat een geweldige vondst om dat op die manier op je auto te zetten. Ze zeggen!

Want bij mond-tot-mondreclame gaat het erom wat ze zeggen. En als je dan helemaal kunt aantonen op je website, die dan ook nog eens http://www.deschoonste.nl heet, kunt aangeven wie dat dan wel allemaal zeggen dan ben al je een heel eind gevorderd op de weg van zichtbaarheid naar vertrouwen en naar winstgevendheid.

In een op dit blog al eerder vermeldde Edelmann Barometer, waarvan inmiddels de 2009 versie is verschenen, is het nog steeds zo dat de mening van anderen meer indruk maakt dan het praatje, de documentatie, de website van de verkoper zelf. De Nederlanders en de Zweden vertrouwen "Mensen zoals wijzelf" méér dan alle andere uitingen van de verkoper. "Ze zeggen" is daarbij dus het allerbeste hulpmiddel dat je in je reclame uitingen kunt gebruiken.

En melk dat ook genadeloos uit, wil ik eraan toevoegen. Geef dan op je website niet aleen referenties aan , voor welke klanten je werkt, maar geef "ze" een naam en vestigingsplaats zodat "ze" een van óns worden. Vraag je klanten om een testimonial! Zet hen, met hun goedkeuring, met naam en toenaam op je website en maak op die manier je mond-tot-mondreclame een structureel onderdeel van je marketingcampagne! Maak zichtbaar wie "ze" van ze zeggen dan wel zijn!

Klaas Harms V.O.F. in Vroomshoop! Chapeau! Als we een prijs zouden hebben voor de beste mond-tot-mondreclame, ik zou hem graag aan je uitreiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten