zondag 7 maart 2010

Met LinkedIn in de lift.

Veel mensen worstelen een beetje met het invullen van hun profiel op LinkedIn. Tegelijkertijd hebben zij wat moeite met het opstellen van een “Elevator Pitch”. Je weet wel, dat wat iemand vertelt bij een eerste ontmoeting. Eerste ontmoeting op LinkedIn of "In Real Life"? De eerste indruk telt.

BEACON ELEVATOR CO. PVT. LTD. New Dehli, India Hoe ver moet je teruggaan in je historie bij het invullen van je profiel op LinkedIn. Persoonlijk vind ik het alleen interessant te lezen wat jij hebt gedaan wat bijgedragen heeft tot jouw huidige situatie of status, vaardigheden en vakbekwaamheden. Waarom doe je dat wat je nu doet. Dat is interessant om te weten.

Daar komt meestal een verhaal uit wat minder vertelt hoe je het doet en veel meer waarom je het doet en wat je ondernomen hebt om erg goed, zoniet de beste, op jouw vakgebied te worden. Dat is veel interessanter dan een ellenlange opsomming van banen en functies. En in een gesprek is het ook interessanter om te horen of iemand met zijn tijd meegaat, leergierig is en ontwikkelingen blijft volgen.

Cees vindt het mooi
Cees de Bil heeft een artikel vertaald en bewerkt dat gaat over het “smack tussen de ogen krijgen” zoals ik het zelf graag zeg, van wát je doet. Daar heb je maar een paar woorden voor nodig. Liefst één enkel woord. Vul de rest van je verhaal aan met het uitdragen van je passie door aan te geven waarom je de “te vertrouwen” persoon bent op jouw vakgebied.

"Verkopen is gunnen" zegt elke verkoper. Dan moet er een “gunbaar” persoon zijn. Dat ben jij! En op deze manier kan niemand om je heen.

Als je op deze manier je LinkedIn profiel invult, heb je meteen één van je Elevator Pitches klaar. Die voor algemeen gebruik!


(Foto Lift: BEACON ELEVATOR CO. PVT. LTD. New Dehli, India
(Foto Cees de Bil:Cees vindt het mooi

Reblog this post [with Zemanta]