woensdag 9 juni 2010

De Leverage Pitch

Twaalf weken zijn de deelnemers aan het Master Networker Programma bezig om hun netwerkplan te maken. De elevator pitch is er een onderdeel van. Twaalf weken lang jezelf voorstellen aan de rest van de groep, op een dusdanige manier dat je de betreffende persoon nooit meer vergeet. 

Het zal zo'n beetje in week 6 geweest zijn dat Erik zijn nieuwste pitch presenteerde. Die is ook nooit meer veranderd. Ik ben dan ook blij verrast te zien dat de memory-hook uit zijn pitch nu gepromoveerd is tot huisstijl. Een knap staaltje "Branding".
Door deze branding kom ik eigenlijk op het idee om de elevator pitch maar niet meer zo te noemen.Die éne persoon in de lift stapt uit en vergeet je verhaal weer.In een lift staan we niet al te vaak. De Nederlandse gebouwen zijn nog niet zo hoog.

In plaats daarvan gaan we hem Leverage Pitch noemen. Het Hefboom-verhaal.  Waarom we gebruik maken van katrollen en hefbomen weten we allemaal. Het hefboomverhaal vertellen we aan een persoon die het zal gebruiken en je helpen om jouw bekendheid te vergroten.

Niet te verwarren met het katapultverhaal, waarbij iemand zal proberen je naam zo snel mogelijk zo ver mogelijk van zich af te werpen. Niet zo best!

Op 7 september starten wij weer met een Masterclass: Master Networker. .