In 0,32 seconden kwam Google met 11.600.000 resultaten voor “wie heeft er ervaring met" variërende van een combi halogeen oven, het gebruik van medicijnen, open hart operaties, stoppen met roken, autobanden tot aan trim-gel.
Het is duidelijk wat er overblijft van de rol van verkoper die een product aanprijst als een aantal mensen op Internet er een andere mening over hebben.
De grote verandering in “Verkoopland” is dat wij als consument heel snel van anderen leren, omdat we “anderen" gemakkelijk weten te vinden. Met als gevolg dat wij de “geselecteerde aanbevelingen “ op de pagina’s van Verkopers en Fabrikanten minder vertrouwen en deze dus aan kracht inboeten. Mevr. A te B vindt! Wij vragen het zelf wel!
Image by osde8info via FlickrDus de geel, rood of blauw-hemdjes van de diverse winkelketens mogen op hun kop gaan staan, wij weten al lang wat we willen hebben. We kunnen zelfs met onze i-Phone of Nokia smartphone de barcode inscannen en zien waar het betreffende product nog meer te koop is en voor welke prijs.
De rol van “Verkoopland” is aan drastische veranderingen onderhevig. Het wordt veel meer de vinger aan de pols hebben en houden om te horen en zien wat in “Kopersland” gebeurt. Het belang en de rol van Mond-tot-Mondreclame en Referrals worden steeds belangrijker in het verkoopproces.
Google, Twitter, Bloggen, Social Networks geen loze kreten maar geweldige hulpmiddelen voor de ondernemer die wil en zal overleven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten